c0d33rr0r 3 Posted June 2, 2024 (edited) import org.dreambot.api.methods.Calculations; import org.dreambot.api.methods.container.impl.Inventory; import org.dreambot.api.methods.container.impl.bank.Bank; import org.dreambot.api.methods.interactive.GameObjects; import org.dreambot.api.methods.interactive.Players; import org.dreambot.api.methods.item.GroundItems; import org.dreambot.api.methods.map.Area; import org.dreambot.api.methods.map.Tile; import org.dreambot.api.methods.walking.impl.Walking; import org.dreambot.api.script.AbstractScript; import org.dreambot.api.script.Category; import org.dreambot.api.script.ScriptManifest; import org.dreambot.api.utilities.Logger; import org.dreambot.api.wrappers.interactive.GameObject; import org.dreambot.api.wrappers.items.GroundItem; @ScriptManifest(author = "C0d33rr0r", category = Category.WOODCUTTING, name = "Draynor : Chop n Deposit - Logs WILLOW", version = 0) public class TestEnumstyle extends AbstractScript { public boolean onMessage(String string) { return true; } @Override public int onLoop() { switch (BOT.TASK) { case 0: Logger.log("PATH"); BOT.PATH = BOT.TREEPATH; BOT.PATHA = BOT.TREEPATHA; PATH(); break; case 1: Logger.log("BANK"); BANK(); break; case 2: Logger.log("CHOP"); CHOP_TREE(); break; default: break; } return Calculations.random(BOT.MIN,BOT.MAX); } private boolean PATH() { do { if (!Walking.isRunEnabled()) { Walking.walk(BOT.PATH.getRandomTile()); BOT.R = 0; BOT.R = Calculations.random(0, 2); switch (BOT.R) { case 0: sleep(1999, 5555); break; case 1: sleep(2999, 5555); break; case 2: sleep(3999, 5555); break; default: break; } } else { Walking.walk(BOT.PATH.getRandomTile()); BOT.R = 0; BOT.R = Calculations.random(0, 2); switch (BOT.R) { case 0: sleep(1999, 5555); break; case 1: sleep(2999, 5555); break; case 2: sleep(3999, 5555); break; default: break; } } }while(!BOT.PATHA.contains(Players.getLocal().getTile())); BOT.TASK = 2; Logger.log( "TASK CHOP"); sleep(BOT.MIN,BOT.MAX); return true; } private boolean CHOP_TREE() { do { BOT.GAMEOBJECT = GameObjects.closest("Willow tree"); sleep(BOT.MIN,BOT.MAX); BOT.GAMEOBJECT.interact(); do { if(Inventory.isFull()) { BOT.GROUNDITEM = GroundItems.closest("Clue nest (beginner)","Clue nest (easy)","Clue nest (medium)","Clue nest (hard)","Clue nest (elite)"); if(BOT.GROUNDITEM != null) { sleep(BOT.MIN,BOT.MAX); BOT.GROUNDITEM.interact(); do { sleep(1); }while(!Inventory.contains("Clue nest (beginner)","Clue nest (easy)","Clue nest (medium)","Clue nest (hard)","Clue nest (elite)")); break; } else { break; } } else { BOT.GROUNDITEM = GroundItems.closest("Clue nest (beginner)","Clue nest (easy)","Clue nest (medium)","Clue nest (hard)","Clue nest (elite)"); if(BOT.GROUNDITEM != null) { sleep(BOT.MIN,BOT.MAX); BOT.GROUNDITEM.interact(); do { sleep(1); }while(!Inventory.contains("Clue nest (beginner)","Clue nest (easy)","Clue nest (medium)","Clue nest (hard)","Clue nest (elite)")); } else { sleep(1); } } }while(BOT.GAMEOBJECT.exists()); }while(!Inventory.isFull()); BOT.TASK = 1; Logger.log( "TASK BANK"); sleep(BOT.MIN,BOT.MAX); return true; } private boolean BANK() { do { if(!Bank.isOpen()) { BOT.R = Calculations.random(0,2); switch (BOT.R) { case 0: BOT.GAMEOBJECT = GameObjects.getTopObjectOnTile(BOT.BOOTH0); BOT.GAMEOBJECT.interact(); do { sleep(1); }while(!Bank.isOpen()); break; case 1: BOT.GAMEOBJECT = GameObjects.getTopObjectOnTile(BOT.BOOTH1); BOT.GAMEOBJECT.interact(); do { sleep(1); }while(!Bank.isOpen()); break; case 2: BOT.GAMEOBJECT = GameObjects.getTopObjectOnTile(BOT.BOOTH2); BOT.GAMEOBJECT.interact(); do { sleep(1); }while(!Bank.isOpen()); break; default: break; } } else { sleep(BOT.MIN,BOT.MAX); if(Inventory.contains("Clue nest (elite)")) { Inventory.interact("Clue nest (elite)","Deposit-All"); } else { if(Inventory.contains("Clue nest (hard)")) { Inventory.interact("Clue nest (hard)","Deposit-All"); } else { if(Inventory.contains("Clue nest (medium)")) { Inventory.interact("Clue nest (medium)","Deposit-All"); } else { if(Inventory.contains("Clue nest (easy)")) { Inventory.interact("Clue nest (easy)","Deposit-All"); } else { if(Inventory.contains("Clue nest (beginner)")) { Inventory.interact("Clue nest (beginner)","Deposit-All"); } else { Inventory.interact("Willow logs","Deposit-All"); } } } } } } }while(Inventory.contains("Willow logs","Clue nest (beginner)","Clue nest (easy)","Clue nest (medium)","Clue nest (hard)","Clue nest (elite)")); BOT.TASK = 0; Logger.log( "TASK PATH"); sleep(BOT.MIN,BOT.MAX); return true; } private static class BOT { private static GameObject GAMEOBJECT; private static GroundItem GROUNDITEM; private static int TASK = 0; private static int R; private static int MIN = 1333; private static int MAX = 3333; private static Tile BOOTH0 = new Tile(3091,3242,0); private static Tile BOOTH1 = new Tile(3091,3243,0); private static Tile BOOTH2 = new Tile(3091,3245,0); private static Area PATH; private static Area PATHA; private final static int TPx0 = Calculations.random(3086,3090); private final static int TPy0 = Calculations.random(3231,3237); private final static int TPx1 = Calculations.random(3086,3090); private final static int TPy1 = Calculations.random(3231,3237); private final static Area TREEPATH = new Area(new Tile(TPx0,TPy0,0),new Tile(TPx1,TPy1,0)); private final static Area TREEPATHA = new Area(3092, 3225, 3079, 3239, 0); } } Fast short sweet and simple, I combined the styles together and came up with this. It use's the AbstractScript for looping, State style switching for tasking, OOP for information. Edited June 5, 2024 by c0d33rr0r
Recommended Posts